/Files/images/11111.jpg

Шановні батьки!
Якщо ваша дитина має скоро йти до школи, пропонуємо ознайомитися з інформацією про умови прийому дитини до школи, особливості ключової реформи Міністерства освіти і науки України і важливими порадами щодо підготовки дитини до навчання у школі.

З ПОРЯДКОМ ПРИЙМАННЯ ДИТИНИ ДО 1 КЛАСУ можна ознайомитись за посиланням :wym-1611756457679
Про особливості НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ Ви можете переглянути за посиланням на офіційному сайті МОН України: wym-1611756287535
Які нормативні документи регулюють вступ до 1 класу?

Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти i науки України від 16 квітня 2018 року № 367, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05 травня 2018 р. за № 564/32016. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0564-18.

Хто подає документи для вступу дитини до 1 класу?

Документи подаються одним з батьків дитини (їх законними представниками) особисто до 31 травня.

Які необхідні документи для зарахування до 1 класу?

Необхідно одному з батьків до 31 травня надати:

заяву про зарахування,

копію свідоцтва про народження дитини та оригінал;

оригінал медичної довідки заформою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089.

Чи необхідна присутність дитини при подачі документів до 1 класу?

Присутність дитини під час подання заяви про зарахування, жеребкування або її зарахування не є обов’язковою.

Хто має право першочергового зарахування до 1 класу?

Першочергово до 1 класу зараховуються діти, місце проживання яких чи одного з батьків на території обслуговування закладу освіти підтверджене документально, які є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту у цьому закладі, чи дітьми працівників цього закладу освіти, чи випускниками дошкільного підрозділу цього закладу освіти (у разі його наявності). Особливості зарахування дітей до закладів освіти, які здійснюють освітню діяльність з урахуванням міжнародних договорів України, можуть визначатися цими договорами.

Яким документом підтверджується місце проживання дитини на території обслуговування закладу?

Для підтвердження інформації про місце проживання дитини надається оригінал одного з таких документів (за вибором особи, яка подає заяву):

  • паспорт громадянина України (тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист, довідка про звернення за захистом в Україні) одного з батьків дитини чи законних представників;
  • довідка про реєстрацію місця проживання особи(дитини або одного з її батьків чи законних представників) за формою згідно з додатком 13 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207 (Офіційний вісник України, 2016 р., № 28, ст. 1108);
  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особиза формою згідно з додатком до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 “Про облік внутрішньо переміщених осіб” (Офіційний вісник України, 2014 р., № 81, ст. 2296; 2015 р., № 70, ст. 2312; 2016 р., № 46, ст. 1669);
  • документ, що засвідчує право власності на відповідне житло (свідоцтво про право власності, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договір купівлі-продажу житла тощо);
  • рішення суду, яке набрало чинності, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання;
  • документ, що засвідчує право користування житлом (договір найму/піднайму/оренди тощо), укладений між фізичними особами (що для цілей цього Порядку підтверджує місце проживання за умови його реєстрації відповідно достатті 158Житлового кодексу Української РСР або нотаріального посвідчення відповідно до законодавства) чи між юридичною і фізичною особами, зокрема щодо користування кімнатою в гуртожитку;
  • довідка про проходження служби у військовій частині(за формою згідно з додатком 10 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207);
  • акт обстеження умов проживання(за формою згідно з додатком 9 до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866 “Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини” (Офіційний вісники України, 2008 р., № 76, ст. 2561);
  • Інший офіційний документ, що містить інформацію про місце проживання дитини та/або одного з її батьків чи законних представників.

Яким документом підтверджується належність дитини до категорії осіб з особливими освітніми потребами?

Підтвердженням інформації про належність дитини до категорії осіб з особливими освітніми потребами є висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну оцінку дитини з особливими освітніми потребами чи висновок психолого-медико-педагогічної консультації (за наявності).{Абзац пункту 8 в редакції Постанови КМ№ 806 від 19.09.2018}.Під час подання заяви надається оригінал відповідного документа.

З Роз'ясненнями МОН щодо найпоширеніших запитань щодо зарахування дітей до перших класів можна ознайомись тут:

  • Право на першочергове зарахування до початкової школи мають діти,які проживають на території обслуговування цієї школи. Територію обслуговування школи визначає місцева влада (громада).

Рішення Вишгородської міської ради "Про закріплення територій обслуговування для учнів початкових класів":wym-1611827700010

Вступ до школи і для самої дитини, і для її батьків пов’язаний з певними тривогами і водночас з великими надіями. В нашому суспільстві багато років побутує низка упереджень щодо підготовки дітей до школи, про які можна дізнатись нижче або за посиланням: wym-1611750739273.
УПЕРЕДЖЕННЯ ПЕРШЕ. Майбутньому школяреві слід якомога раніше відмовитися від гри

Деякі батьки вважають, що гра постійно породжує в дитини бажання гратися, а не вчитися, сповільнює процес дорослішання.

Гра для дитини — важливий інструмент пізнання природного та соціального світу, своєрідний спосіб привласнення набутих знань і моделей поведінки. Саме в ігровій діяльності якнайкраще розвиваються пам’ять, увага, абстрактне мислення, навички орієнтування в просторі та взаємодії з іншими.

УПЕРЕДЖЕННЯ ДРУГЕ. Перед школою обов’язково слід навчити дитину читати.

Задля реалізації цього завдання батьки навчають читати склади й слова. Нерідко такий натиск викликає в дитини внутрішній спротив і навіть відразу до читання і книжки.

Шлях до формування читача починається з процесу слухання, казок, віршів, розглядання книжок, імітування процесу читання; під час обговорення, переказування змісту художніх творів, упізнавання букв, складів і слів.

Свідомий читач виростає з уважного, вдумли­вого, чутливого слухача. Тому, шановні дорослі, намагайтеся систематично читати дітям, даруючи їм і собі хвилини спільного переживання та осмис­лення літературних творів.

УПЕРЕДЖЕННЯ ТРЕТЄ. Перед вступом до школи діти вже мають уміти писати

Письмо — це складна навичка, що потребує зла­годженої роботи дрібних м’язів кисті й усієї руки, а також добре розвиненого зорового сприйняття і довільної уваги, певної функціональної зрілості ко­ри головного мозку.

Непідготовленість до письма (недостатній роз­виток дрібної моторики, зорового сприйняття, уваги) може стати причиною виникнення в пер­шому класі негативного ставлення до навчання, тривожності, невпевненості у власних діях, гра­фічної скутості (написання графічних елементів нераціональним способом). Тому в дошкільному віці важливо створити умови для накопичення дитиною від­повідного рухового і практичного досвіду, а роботу з розвитку м’язів пальців рук можна реалізувати за допомогою досить нескладних засобів:

застібання і розстібання ґудзиків; зав’язування шнурків; ліплення з пластиліну та глини; розфарбовування (предметів та контурних ма­люнків); малювання; штрихування від руки (прямими, ламаними, хви­лястими лініями); складання пазлів та мозаїки різних розмірів; робота з конструктором, який має дрібні деталі; вирізання ножицями виробів з паперу; вишивання; нанизування намистин; пальчикова гімнастика тощо.

До речі, рівень розвитку дрібної моторики — один з показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання. Зазвичай дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, здатна до логічних міркувань, має непогано розвинені пам’ять, увагу, зв’язне мовлення.

УПЕРЕДЖЕННЯ ЧЕТВЕРТЕ. Рухова активність (непосидючість) шкодить успішному навчанню в школі

Деякі дорослі вважають, що перед вступом до школи слід виробляти посидючість. Але слід пам’ятати, що надмірні інтелектуальні навантаження без достатньої рухової активності мають негативні наслідки для біологічного дозрівання структур головного мозку дитини, підвищують кров’яний тиск, розбалансовують газообмін у нервових тканинах, викликаючи мікрогіпоксії.

УПЕРЕДЖЕННЯ П’ЯТЕ. Розвиток емоційно-почуттєвої сфери не відіграє ролі у підготовці до школи

Те, як дитина адаптуватиметься до життя у новому колективі, як сприйматиме успіхи та невдачі, як розвиватиме власний потенціал, залежить насамперед від розвитку її емоційно-почуттєвої сфери. Дуже важливо вчити дітей дотримуватися культури людських стосунків та мінімізувати конфліктність власних взаємодій.

Емоційно-почуттєва сфера дошкільників є визначальною для їх успішної соціалізації та взаємодії з навколишнім світом. Саме вона впливає на гармонійність їхньої адаптації до майбутнього навчання в початковій школі.

Кiлькiсть переглядiв: 464

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Список педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації у 2024 навчальному році

Дата останньої зміни 17 Квітня 2024

Фотогалерея