• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Виховуємо разом!

Поради вихователя-методиста

/Files/images/T7hyRNm.jpg Зимова прогулянка

Зима – не привід відмовлятися від прогулянки з дитиною. І навіть мороз до -15 не зашкодить, головне стежити щоб дитина вірно дихала (носом).

Зима для дітлахів - дуже радісна пора! Багато батьків упевнені, що зима – час постійних застуд та епідемій грипу. Але, саме тому, як парадоксально це не звучить скоріше, на вулицю! Зимові прогулянки є кращою гарантією стійкого імунітету і спокійного сну.

Дитина дихає не як доросла людина, а більш прискорено й поверхнево. Через це вентиляція легень погіршується, викликаючи в них застій повітря. Щоб цього запобігти, дитячому організму необхідний постійний приплив свіжого повітря. Для цього і необхідні прогулянки, суміщені з руховою активністю. І такі види спорту як катання на лижах, ковзанах також роблять благотворний вплив на зростаючий організм дитини. Заняття цими видами спорту призводять до ритмічного скорочення великих груп м'язів, підвищується поглинання кисню, збільшується витрата енергії. А завдяки цьому посилюються кисневий, кровоносний і тканинний обміни.

Навіть у холодну пору року з багатьох причин малюки раді побігати, пограти на дитячих майданчиках: можна ліпити сніговика, кататися на санчатах. Виявляється, навіть така знайома всім нам розвага як гра в сніжки є корисною! Адже виліплюючи сніжок, у малюка тим самим розвивається дрібна моторика, а метання в рухому або нерухому ціль сприяє розвитку окоміру, уваги тощо. А для того, щоб вчасно ухилитися від снігової грудочки потрібна спритність. Отже, граючи на свіжому повітрі, діти не тільки отримують задоволення, але і користь для здоров'я!

Вчимо з дитиною вірш напам'ять

Вивчити вірш – завдання не з легких, але цілком здійснене, якщо дотримуватись простих порад.

Обирати вірші потрібно згідно звіком дитини. Намагайтеся завжди розпочинати з найменшого, не брати великі тексти, які дитині не під силу.

Поясніть дитині значення незрозумілих слів, наведіть синоніми.

Обирайте такі вірші, які подобаються не лише Вам, але й дитині.

Правильний час. Приступати до вивчення рядків треба тоді, коли дитина не хвора, добре відпочила, у неї гарний настрій. Психологи довели, що кращий час для вивчення віршів – перша половина дня, а для повторення – вранці після пробудження і перед сном.

Мотивація. Дуже часто діти не розуміють, навіщо їм учити вірші. Тому спершу розкажіть, для чого ви вчите той чи інший вірш. Наприклад, це може бути подарунок бабусі на день народження або вірш для Діда Мороза. А може дитина братиме участь в якомусь заході або готуватиметься до виступу?

Емоційність. Вчіть вірші з настроєм, інакше текст втратить для дитини всякий сенс. Можеш прочитати один і той же вірш з різною інтонацією і зміною гучності. Чи візьміть улюблену іграшку малюка та зімітуйте її голос, попросіть дитину повторити за плюшевим другом. Це викличе захват, а вивчення вірша стане цікавим і захоплюючим.

Поступовість. Не намагайся вивчити вірш за один день. Учіть по пару рядків, поступово іне кваплячись. Тоді цей вірш залишиться в пам'яті дитини надовго.

Обов'язково хваліть! Навіть якщо відразу не виходить запам'ятати імалюк припускається помилки – заохочуйте його. Говоріть, що він тільки вчиться, наступного разу зуміє розповісти ще краще. Таке підбадьорення – відмінний стимул, щоб наступного разу дитина постаралася ще краще.

Безпека на дорозі

/Files/images/nhy.jpg

Шановні батьки! Швидке збільшення інтенсивності руху висуває серйозне завдання — забезпечення безпеки руху пішоходів. У попередженні дорожньо-транспортного травматизму важливу роль відіграє робота дорослих з роз'яснення дітям правил дорожнього руху і прищеплення навичок дисциплінованості на вулицях дорогах. Щоб не допустити лиха, вам необхідно:

! не подавати дітям негативного прикладу, порушуючи правила дорожнього руху;

! вчити переходити вулицю на зелене світло світлофора, користуватись переходом;

! на власному прикладі вчити користуватись нерегульованим пішохідним переходом; при перетині вулиці радити дітям йти в загальній масі пішоходів, бо дитина сама ще не завжди здатна оцінити дорожню ситуацію;

! не дозволяти дітям з'являтися зненацька перед транспортними засобами;

! вчити дітей правильно обходити транспорт на зупинках (трамвай — спереду, тролейбус, автомобіль та автобус — позаду);

! не допускати ігор дітей на проїжджій частині дороги; не дозволяти дітям грати з м'ячем, кататися не велосипеді, ковзанах роликах, лижах, санчатах на проїжджій частині дороги та поблизу від неї.

! У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи повинні вжити заходів для того, щоб чітко виділити себе на проїжджій частині або узбіччі.

! Не прогулюйтеся край проїжджої частини дороги. Це небезпечно завжди, а на слизьких дорогах особливо. Можна впасти та зісковзнути на дорогу або автомобіль може виїхати на тротуар.

Не перебігайте проїжджу частину дороги під час снігопаду та в ожеледицю. За таких погодних умов значно збільшується гальмівний шлях автомобілів, а падіння перед автомобілем, що рухається, може призвести до каліцтва або до загибелі.

Пам’ятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання!

/Files/images/будильние.jpg Як позбутися ранкової метушні

Більшість ранкових справ робіть ввечері

Щоб заощадити час на ранкові збори, зробіть якомога більше ввечері. Наприклад, виберіть одяг на завтра, сплануйте, що приготуєте на сніданок.

Прокидайтеся на 15 хвилин раніше

Так, доведеться прокидатися раніше. Вставши з ліжка на 15 хвилин раніше, ніж інші члени сім'ї, Ви зможете спокійно нанести макіяж, прийняти душ або поснідати. Без сумніву, так Ви позбудетеся ранкової черги у ванну кімнату.

Визначте ранковий список справ

Попросіть дитину чистити зуби, умиватися, одягатися (все що потрібно зробити вранці) в певному порядку. Так більшою буде вірогідність того, що ніхто нічого не забуде і все встигне.

Призначте відповідального

Дуже часто брати та сестри сперечаються з приводу виконання домашніх справ. Чітко обумовте хто за що відповідає. Наприклад, хтось прибирає зі столу, хтось миє посуд після сніданку і т. д.

Підготуйтеся до сніданку

Якщо на сніданок Ви готуєте кашу, підготуйте хоча б крупу, яка встигне зваритися, поки Ви будете умиватися, одягатися і наносити макіяж. Бутерброди можна доручити зробити чоловікові або старшим дітям.

Не вмикайте телевізор

Мультики вранці - це, звичайно, цікаво, але дуже відволікає від ранкових зборів. Діти довше снідають, одягаються, в результаті чого спізнюються до садочку.

Розслабтеся

Якщо Ви вранці напружені, Ваша дитина також буде нервувати. Замість цього влаштуйте забавні гонки - хто швидше. Нехай переможець отримає улюблені ласощі у подарунок.

Дотримуйтеся режиму сну

Якщо Ваша дитина насилу прокидається, а ранкові збори займають багато часу - укладайте її спати раніше і не піддавайтеся на жодні прохання з її боку.

Вчіться на своїх помилках

Якщо ранок у Вас не склався з самого початку, проаналізуйте, що Ви зробили не так і наступного дня не повторюйте таких помилок.

/Files/images/11.jpg Організовуємо відвідування додаткових занять так, аби не нашкодити дитині

Не перевантажуйте додатковою діяльністю ні дитину, ні себе.

Переконайтеся, перш ніж обрати гурток чи секцію, що заняття в садку доповнюватимуть одне одного, а не дублюватимуть.

Уникайте під час поїздок з дитиною переповненого транспорту, особливо перед початком або після занять.

Обирайте для дитини гуртки й секції в центрах розвитку, що розташовані неподалік від дому або дошкільного навчального закладу.

Сплануйте розклад занять дитини в гуртках та секціях так, аби в неї залишався час на відпочинок, гру та інші справи поза цим розкладом.

Обираючи додаткові заняття для дитини, орієнтуйтеся не на власні смаки й інтереси, а на бажання й уподобання дитини.

Надайте дитині змогу випробувати свої сили в кількох різних видах діяльності, а відтак обрати те заняття, яке відповідає її можливостям та уподобанням.

Поважайте вибір дитини. Пам’ятайте, що вона індивідуальна й неповторна особистість. Тож у неї можуть виникнути неочікувані для вас інтереси, які доцільно заохочувати.

Не обирайте для дитини гуртків та секцій, заняття в яких будуть спрямовані на те, щоб за будь-яких умов зробити з неї чемпіона. Кожна справа, якою займається дитина, має бути посильною для неї. Лише тоді вона приноситиме користь.

Не кидайте розпочату справу на півдорозі й не дозволяйте це робити дитині.

Пам'ятайте про вікові можливості. Так, дошкільнику зарано піднімати штангу або вишивати бісером. Водночас саме цей вік є найсприятливішим для розвитку гнучкості, музичного слуху, сприймання кольору й форми.

Пояснюйте дитині за потреби, що набуті на додаткових заняттях навички й уміння (доводити розпочату справу до кінця, виявляти вольові якості, планувати свою діяльність) обов'язково знадобляться їй у майбутньому під час навчанні в школі й загалом у житті.

Навіщо дитині потрібна музика?/Files/images/tmm400x400_3046.jpeg

Дослідження психологів і педагогів показують, що заняття музикою в ранньому віці дуже ефективні для загального розвитку дитини. Мова, координація рухів, концентрація уваги, здатність до навчання, здатність слухати і чути, бачити, відчувати - ось далеко не повний список того, що можуть розвинути заняття музикою.

Заняття музикою сприяють гармонійну роботу обох півкуль мозку, що підвищує загальний рівень інтелекту дитини. Надалі дитині буде легше вчитися в школі, легше сприймати і запам'ятовувати нову інформацію.

Дослідження, проведене психологами, довело, що в основі розвитку творчих і музичних здібностей лежить високий рівень розвитку всіх видів пам'яті, пластичність сенсорних систем, швидкість обробки інформації.

Спів і музика:

розвивають уяву і здатність виражати думки словами, музикою, танцями і жестами;

приємний спосіб розвитку пам'яті (багаторазові ненав'язливі повторення);

збагачення словника дитини;

розвиток здатності послідовного викладу фактів, подій, явищ;

тренування більш чіткої артикуляції ;

розвиток навички читання: спів допомагає зрозуміти ритмічний лад мови;

пісні, що супроводжуються жестами, рухами, сприяють не тільки міцному запам'ятовуванню, але і розвитку координації рухів.

правильне дихання при співі розвиває легені, що сприяє кращій циркуляції крові в організмі, що, в свою чергу, дає оздоровчий ефект

спів у групах розвиває здатність роботи в команді.

Музика дає дитині відчуття щастя, а також музика впливає на інтенсивність обмінних процесів, роботу серцево-судинної системи, на підвищення тонусу головного мозку і кровообігу.

Спів допомагає в лікуванні багатьох хронічних захворювань. Медики помітили, що спів сприяє поліпшенню стану хворих з захворюваннями хребта і суглобів. Практика саме групового співу активно впроваджується в програму лікування і профілактики захворювань.

Здоров'я і розвиток мозку

Гра на музичних інструментах сприяє розвитку мозку через дрібну моторику пальців рук, так як на кінчиках пальців зосереджені нервові закінчення всіх внутрішніх органів організму.

Вченими биофизиками зазначено дивовижний вплив акустичних хвиль класичної музики на здоров'я людини.

У всьому світі за допомогою хорового співу успішно лікують дітей від заїкання, хвороб органів дихання, зміцнюють серцевий м'яз. Хоровий спів є ефективним засобом для зняття внутрішньої напруги і для самовираження.

Знову і знову численні дослідження вчених усього світу підтверджують, що психологічні основи навчання закладаються з народження і закріплюються вже до трирічного віку. Звідси висновок: не упускати час від самого народження і розвивати музичні здібності, не забуваючи про загальний розвиток дитини.

Музика, гра, спів, танці створюють позитивні емоції. А позитивні емоції – це внутрішнє благополуччя малюка, його душевне і фізичне здоров'я.

І наша мета: доставляти музичними заняттями задоволення дітям і займаючись з ними музикою, робити їх життя кращим і щасливішим!

Раннє навчання читання - потреба, необхідність чи данина моді?

/Files/images/14.jpg

Чи можна навчити трирічного малюка читати? Але хочеться спитати у відповідь: « А навіщо? Невже тільки для того, щоб демонструвати його здібності перед знайомими?». «Але ж він сам вивчив букви…», – можете заперечити Ви. Так, інформаційний бум – прикмета нашого часу, і діти відчувають це на собі. Дехто вважає, що якщо навчити читати в ранньому віці, то в подальшому дитина буде випереджати в розвитку однолітків. Це оманлива думка. Не так давно вчені дослідили, що дитина отримує, а що, можливо втрачає, навчаючись читати в ранньому віці.

Безсистемне натаскування може викликати нервове навантаження і завадити подальшому вивченню грамоти. В кімнаті можна повісити таблички з буквами або плакат з абеткою і називати букви. І тільки. Не потрібно вимагати від дитини те, що не властиво її віку.

Запам’ятовування абетки і читання – різні речі. Читання – це не просто називання букв, а вміння складати з них слова, що вимагає більш серйозного синтезу. Діти раннього віку мають багато рухатися, гратися іграшками, накопичувати сенсорну інформацію (брати предмети, досліджувати їхні якості, порівнювати). Ніяка книжка, в якій намальовані ті самі м’ячі і кубики, не замінить дитині реальної дійсності. Це особливості даного віку дитини, коли переважає наочно-дієве мислення.

На даний час науковцями доведено, що саме граючись, діючи, дитина вперше вчиться вирішувати нескладні практичні задачі, без цього вона не може піднятися на той вищий ступінь, де починають формуватися абстрактні поняття. Односторонній інтерес до читання не забезпечує гармонійного розвитку, і в цьому є мінус раннього навчання грамоті.

До навчання грамоти батьки мають ставитися відповідально. Ці знання на все життя і треба підносити дітям будь-якого віку методично правильно.

Розвиток інтелектуальної діяльності дитини не можна зводити до запам’ятовування 33 літер абетки і 10 цифрових знаків. В цьому віці провідним видом діяльності дитини є гра. Ось чому дитина, яка навіть читає короткі слова, швидко переключається на гру, показуючи дорослим, що читати їй зарано. Але ж коли вже варто навчати читати? В 5-6 років дитині легше оволодіти грамотою, однак з буквами можна ознайомити вже в 3 роки.

Але перед тим, щоб порадити, як навчати дитину читати, хотілось би застерегти від того, що робити ні в якому разі не можна.

НЕ МОЖНА:

Займатися по шкільній системі навчання, тобто без врахування вікових можливостей малюка.

Займатися з дитиною без його бажання.

Безсистемно знайомити малюка абеткою, акцентуючи увагу на назві букви, а не на звуці( наприклад, показуючи букву «м», називати не звук [м], а «ем»).

При ознайомленні зі складами( ма, па, ба, бо і т. ін..), розривати його питаннями на зразок: «М» і «а» - що буде? (Дитина ніколи не здогадається, що ви чекаєте на відповідь:«Ма»)

З чого ж розпочинати залучення дитини до занять грамотою?

Виріжте з картону всі букви абетки висотою 10 см. Дайте дитині спочатку голосні «а», «о», «у», «и». Промовляйте їх ніби співаючи. Викладайте букви зліва направо. Це важливо. Засвоєння голосних починається поступово. Давайте дитині в руку карточку з буквою і промовляйте звук, який вона означає. Можна розпочинати знайомити малюка із закритими складами, коментуючи значення («Ам» - малятко просить їсти). Наступний етап - можна поміняти на очах у дитини букви в складах ( «ам» - «ма»), і запропонувати промовляти букви, які ви по черзі викладаєте. Це початкові кроки навчання грамоти. Для трирічної дитини цього більш ніж достатньо.

Як підсумок підкреслимо ще раз: раннє читання не обов’язково для маленької дитини. Якщо дитина не хоче, це означає, що їй рано займатися не притаманною її віку діяльністю. Краще подаруйте радість спілкування і гри.

Світ, який розгортається перед очима дитини несе інформацію більш широкого змісту, ніж засвоєння букв і цифр. Навчання читанню можна розглядати як діяльність прикладного значення, яке акуратно, за бажанням дитини, в ігровому плані, входить в його життя. Всьому свій час.

/Files/images/Toy-store-mayhem1.jpgВипробовування супермаркетом

Спочатку потрібно пояснити дитині, з якою метою Ви збираєтесядо супермаркету. Науковою мовою це називається «соціальна історія». Наприклад: «Іноді ми ходимо до магазину. Зі мною йде мама або тато. Ми йдемо в супермаркет, щоб купити їжу. Мої мама або тато знають, яка їжа нам потрібна. Перш ніж піти, ми повинні встати в чергу в касу. Каса - це дуже важливо. На касі ми віддаємо гроші касирові. Гроші - це плата за їжу».

Вдома можна провести репетицію шопінгу. Малюка необхідно підготувати, розповісти що можна робити в супермаркеті, а що заборонено та чому. Однак, якщо Ваша розповідь буде нагадувати довгу та монотонну нотацію, не дивуйтеся: ваша дитина не буде дослухатися вказівок. Інструкції повинні бути сформульовані в простій та зрозумілій формі, в позитивному гуморі. Розповідаючи основні правила, дивіться малюку в очі, щоб зрозуміти, чи звертає маля увагу на розповідь, або його думки десь далеко. Попросіть його повторити ключові фрази.

Також вдома можна пограти в «магазин». Дайте малюку можливість відчути себе в ролі як покупця, так і продавця. Нехай він зробить зауваження неслухняному покупцю, який постійно хапає товари з полиць та не повертає їх. В ролі покупця маля може продемонструвати як правильно поводитись, як робити свій вибір, як розраховуватися за придбані товари.

В супермаркеті. У великих супермаркетах можна знайти дитячі кімнати, де Ви можете залишити свого малюка під пильним наглядом вихователів. Але, нажаль, дитячі майданчики з аніматорами - це скоріше виняток для нашої країни. В найкращому випадку Ви знайдете дитячі візочки. Щоб розважити вашого малюка, можна посадити дитину в візочок та запропонувати уявити себе водієм машини або космічного корабля. Полиці сучасних магазинів заповнені величезною кількістю яскравих та привабливих упаковок, баночок, коробок, пакетиків. Не тільки маляті, ба навіть дорослим важко встояти перед спокусою хоч до чогось доторкнутися.
Щоб відволікти увагу дитини, можете дати в руки якусь важливу для нього річ, улюблену іграшку. краще попередити охорону, щоб уникнути довгої перевірки біля каси на предмет крадіжки.

Можна також залучити малюка до процесу вибору продуктів. Заздалегідь зробіть невеличку книжечку, куди разом з дитиною наклейте зображення тих продуктів, які Вам необхідно придбати. Цю книжку можна буде взяти з собою до супермаркету. З її допомогою малюк Вам може нагадувати, чого не вистачає в продуктовому кошику.
Справжньою розвагою може стати відділ із живою рибою. Дайте змогу вашому маляті порозглядати мешканців акваріумів, розкажіть, де різні рибки живуть та чим харчуються.

Але найважче випробування чекає, як Ви здогадалися, наприкінці шопінгу, у вігляді супутніх товарів біля кас. Всі ці цукерки, батончики, чупа-чупси, шоколадки!.. Поки ви підраховуєте гроші, малий починає складати у кошик потрібні йому солодощі.

Ось декілька сценаріїв розвитку подій:

Перший. Поставити візок у чергу, а самій відійти на безпечну відстань. Цей час можна використати для бесіди з малюком або коротенької гри.

Другий варіант. Якщо залишати візок Вам не з руки і Ви хочете привчити дитину до порядку – просто не звертайте уваги на його роботу на публіку, беріть тільки ті продукти, які планували придбати. Не варто підвищувати голос на малюка, так само непотрібно проводити довгі повчальні бесіди на предмет поганої поведінки. Це варто робити вже вдома, без сторонніх очей. Дочекайтеся, коли дитина заспокоїться, а тоді лишень нагадайте, з якою саме метою Ви збиралися до супермаркету.

Якщо ж Ви пообіцяли малюку купити щось заздалегідь, то не порушуйте свою обіцянку. Інакше згодом будете неприємно здивовані тим фактом, що дитина зовсім не поспішає виконувати свої обіцянки. Але за межі сімейного бюджету виходити не варто: домовилися про придбання однієї шоколадки, то й купуємо лише одну.

Кiлькiсть переглядiв: 215

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.